Vi på Heminreda.se informerar härmed att när Du som konsument (nedan kallad kund) handlar via internet, gäller Konsumentköplagen (1990:932), lagen (2005:59) om distans- och hemförsäljningsavtal (Distansavtalslagen), dataskyddsförordningen (GDPR) samt lag (2002:562) om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster (Lag om e-handel). Genom att beställa på Heminreda.se accepterar kunden dessa villkor.
Företagsinformation
Vi som tillhandahåller sajten www.heminreda.se är Novodesign AB, org. nr 556790-1235, Östra Myrskären 18, 746 91 Bålsta, Sverige. info@heminreda.se, tel 08-40020960. Novodesign AB ansvarar för allting som är kundrelaterat så som information, support, personuppgifter enligt PUL, transaktioner för betalningar samt återbetalningar.
Köp och avtal
För att handla hos Heminreda.se måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och adress registreras i vårt kundregister. Vi strävar alltid efter att publicera den senaste och mest tillförlitliga informationen i vår e-handel, dock reserverar vi oss för att produktinformation som finns på hemsidan kan vara felaktig på grund av tryckfel eller tekniska fel. Observera att produktbilder på hemsidan ibland kan skilja sig från verkligheten och inte alltid är en exakt återgivning av den riktiga produkten. Färger, material och utseende kan variera på grund av bildkvalitet och bildskärmsinställningar.
Priser
Alla våra priser är i svenska kronor inklusive moms. Frakt enligt nedan tillkommer. Priserna uppdateras löpande och skall alltid vara aktuella. Vi reserverar oss för felaktig information på grund av tekniska eller mänskliga fel.
Betalning
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: Villkor och SECCI.
På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.
För frågor angående betalning vänligen kontakta Walley:
https://www.walley.se/kundservice/
Telefon 010-161 01 00
hello@walley.se
På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.
Faktura
I samarbete med Walley erbjuder vi faktura och delbetalning. Faktura innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: Villkor och SECCI.
På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.
Konto
I samarbete med Walley erbjuder vi delbetalning via konto. Konto innebär att alla dina köp under en månad samlas på en faktura, som skickas månaden efter dina köp. Du får hem dina varor innan du betalar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: Villkor och SECCI.
På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.
Frakt
Order över 699 SEK är fraktfri. Vid order på 699 SEK eller mindre tillkommer en fraktavgift på 69 SEK. Vi skickar varorna med DHL vanligtvis inom 1-4 arbetsdagar (med reservation för helgdagar samt vid hög belastning). Från dess att varorna lämnat vårt lager tar det ytterligare 1-3 arbetsdagar innan paketet kommer fram till din DHL Service Point. Vi skickar till den DHL Service Point som är närmast enligt DHL, önskar du ändra Service Point så skriv en notering om detta i samband med beställning. Vid byte av Service Point efter att paketet har skickats tillkommer en kostnad på 290 SEK. Ovan fraktvillkor gäller för Sverige, för övriga länder kontakta oss för mer information.
Leverans
En orderbekräftelse skickas automatiskt efter beställning till din e-postadress. Vi skickar vanligtvis din beställning inom 1-4 dagar (med reservation för helger och helgdagar). Från dess att varorna lämnat vårt lager tar det ytterligare 1-3 arbetsdagar innan paketet kommer fram till din DHL Service Point (gäller Sverige). Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar. Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva köpet eller välja senare leverans. Delleverans av order sker endast på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnad för kund.
Avisering
När paketet har anlänt till ditt utlämningsställe får du ett sms till det mobilnummer som du har angett. Du har 7 dagar på dig att hämta paketet innan det skickas i retur till oss. Giltig legitimation krävs vid uthämtning av paketet. Det är på köparens ansvar att tillse att de kontaktuppgifter som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekta.
Ej uthämtade paket
För paket som inte hämtas ut debiteras du 300 SEK för de merkostnader som det medför oss. Avgiften motsvarar kostnader för returfrakt samt hantering. Önskas leverans på nytt tillkommer 69 SEK i fraktkostnad. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Det är på köparens ansvar att tillse att de kontaktuppgifter som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekta.
Transportskada
Du som paketmottagare måste kontrollera om det finns synliga skador på paketet vid utlämningen. Misstänks skador på varan skall paketet öppnas tillsammans med ombudet. Därefter telefonanmäler ombudet skada/förlust till DHL. Dold skada som inte syns vid utlämnandet skall anmälas till oss så snart som möjligt, dock senast tre dagar efter uthämtningsdag. En för sen reklamation kan innebära att du inte erhåller ersättning.
Reklamation
Om varan är felaktig skall detta anmälas till Heminreda.se snarast via e-post info@heminreda.se, tänk på att bifoga ett foto av defekten. Kunden ersätts för returfrakt vid godkända reklamationer. Retur sker på Kundens ansvar så tänk på att packa varan så att den inte skadas under transporten. Vid eventuell tvist förbinder vi oss att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Vid tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EUs gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden.
Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Enligt den lagen gäller också att varan skall kunna återlämnas i oförändrat skick. Återsändande av produkt sker, med hänvisning till Distansavtalslagen, på kunds bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst. Väljer du att utnyttja din ångerrätt betalar vi tillbaka varuvärdet. Kostnaden för returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar. Vi tillämpar en fast returfrakt på 89 SEK för små paket och 159 SEK för stora/tunga paket. Återbetalning sker inom 30 dagar från det att vi mottagit returnerad produkt.
Observera att ångerrätten ej gäller vid köp av presentkort, livsmedel eller varor med nedsatt pris/rea. Ångerrätten gäller ej heller beställningsvaror som beställs/anpassats enbart för dig. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Kontakta alltid oss på mail info@heminreda.se innan du skickar tillbaka dina varor för mer information om hur du ska göra och för att undvika missförstånd. Returpaket som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej!
Om du har handlat på Heminreda.se och ovanstående punkter ej uppfylls, godkänns inte din retur och varan returneras tillbaka till dig samtidigt som du debiteras för fraktkostnaden. Tänk på att du själv är ansvarig om produkten försämras under returfrakten. Se därför till att paketera den väl.
Personuppgifter
I samband med att du beställer varor hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter för att hantera beställningar och för att ge dig en så bra service som möjligt. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) och du har rätt att få tillgång till de uppgifter som vi har registrerat på dig samt få felaktiga uppgifter rättade. Om du inte längre vill kvarstå i vårt kundregister kan du begära borttagning. Informationen du lämnar om dig själv används av Heminreda.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.
Force Majeure
Heminreda.se – Novodesign AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.
Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.